SALAM MAAL HIJRAH 1438H

BMW 7 Series

Pak Teh | Khamis, September 15, 2011 |
As salam...

Ooops sori kekawan....dalam entri aku kali ni bukan nak cerita pasal kereta BMW walaupun tajuk entri jenama kereta mewah... tetapi ceritanya pasal tuanpunya kereta BMW 7 Series menunaikan solat di masjid....
Semua orang tahu, nak dapat pahala lebih solatlah berjemaah di masjid dan kalau berjalan kaki ke masjid lebih besar pahalanya, berdasarkan kiraan langkahnya, lagi banyak langkah, langkah banyak pahalanya, insyaAllah....Yang aku nak cerita ini ialah seorang hamba Allah meletakkan kereta BMW 7 series nya dalam kawasan parkir masjid. Jarak keretanya ke bangunan masjid lebih kurang 15 meter sahaja. Dengan bangganya aku melihat hamba Allah itu keluar dari keretanya dan terus menekan remote. Pastu aku jadi kehairanan kerana aku nampak hamba Allah itu berjalan berjengkit-jengkit menuju ke arah bangunan masjid. Rupa-rupanya dia berkaki ayam...pelik gak aku...takkan takde selipar atau kasut untuk dipakai menuju ke bangunan masjid...malaslah aku nak fikir sebab dia berkaki ayam kerana tak pasal2 nanti aku dapat dosa, orang kata "dosa kering"...Cuma aku berharap kekawan dapat membuat penilaian sendiri tentang kes tadi. Wallahhualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen jelah apa yang patut...TERIMA KASIH

Next previous home