SALAM MAAL HIJRAH 1438H

KISAH DOLU-DOLU

Pak Teh | Rabu, November 23, 2011 |
Pagi ni teragak pulak Pak Teh nak makan roti canai...biasanya dalam seminggu sekurang-kurangnya 2 kali Pak Teh bersarapan dengan roti canai...Sebut pasal roti canai ni, teringat Pak Teh makan roti canai di Kota Bharu pada awal 70an. Masa tu Pak Teh terlibat dengan suatu kejohanan sukan peringkat kebangsaan...Sampai di warong tu, Pak Teh nampak berselera dengan roti canai yang dijual...Pak Teh terus order...Bila dihantar, seperti kebiasaannya Pak Teh akan cakap, " tolong bagi saya dal campur sambal"..Tuan punya warong itu tersenyum sambil bercakap dalam loghat Kelantan, " kami takde sediakan...kalau encik hendak, susu dan gula ada"...Pak Teh terpinga-pinga kerana Pak Teh tak pernah makan roti canai dengan susu atau gula...Rakan Pak Teh di sebelah "berbisik", "di sini roti canai memang makan roti canai dengan susu atau gula"...Jadi kata orang, masuk kandang kambing mengembek, Pak Teh orderlah susu...Pak Teh makan roti canai pagi tu rasa lain macam jer, maklumlah Pak Teh ni tak suka makan makanan yang manis-manis...kira itu pengalaman pertama Pak Teh..tapi semua itu sudah menjadi nostalgia kerana sekarang kalau pergi ke KB, kita bukan setakat masih boleh makan roti canai dengan susu tetapi boleh juga makan dengan kari dan dal...



2 ulasan:

c'axoera berkata...

roti canai ni buat org lapar jer...

p/s: da folo sini, follo me bck okay...thx!

sembang Pak Teh berkata...

cari jer roti canai segera emy...dah follow blog emy

Catat Ulasan

Komen jelah apa yang patut...TERIMA KASIH

Next previous home