SALAM MAAL HIJRAH 1438H

KENA DAH AKU KALI NI...

Pak Teh | Selasa, Mei 04, 2010 |
Memang menjadi kebiasan apabila malam terakhir perkhemahan diadakan malam persembahan di samping beberapa permainan...permainan yang selalu dimainkan ialah kotak beracun...kotak tu bergerak dari seorang ke seorang sehingga muzik berhenti. Tatkala muzik tu berhenti, sesiapa yang memegang kotak itu, akan didenda mengikut arahan pada kertas dalam kotak tersebut. Selalunya aku selamat tapi malam itu aku terkena gak...apa pulak yang aku akan kena ni...buka lipatan kertas tu..."anda dikehendaki mengdeklamasikan sajak sendiri dengan penuh perasaan"......ALAMAK! mana aku tau pasal sajak ni....masa tu tiba-tiba jer badanku berpeluh-peluh walaupun malam tu sejuk...kalau deklamasikan sajak yang sedia ada kira ok gak...ni sajak ciptaan sendiri...dalam mereka bertepuk ramai-ramai tu, dengan izin Allah, aku dapat idea...YESSSSSSSSSSS. Dengan penuh yakin macam orang yang dah biasa mengdeklamasikan sajak (perasan.....) aku pun mulakan deklamasi sajak...
Aku.....(dengan nada suara perlahan)
Aku....
Aku....ialah aku...
Aku bukan kau.... (nada suara aku bertambah semangat...hehehe)
Kau...
Kau bukan aku....
Aku tak sama dengan kau...
Kau tak sama dengan aku...
Jadi...
Aku ialah kau..
Kau ialah kau..
Akuuuuuuu......
Sekian sajak AKU...... hehehehe...legaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen jelah apa yang patut...TERIMA KASIH

Next previous home