SALAM MAAL HIJRAH 1438H

BLOGGER CIKGU

Pak Teh | Jumaat, November 19, 2010 |
Yahooooooooo.........itulah bunyi sorakan murid-murid apabila sampai hari terakhir sekolah terutamanya cuti hujung tahun...mana tak seronoknya, ada yang naik kelas, ada yang dari sekolah rendah ke sekolah menengah, ada yang dah habis periksa dan macam-macam lagi sebab mereka bersorak kegembiraan...yang pasti bila cuti sekolah, murid tak ke sekolah...macam mana dengan cikgu? adakah mereka juga bercuti...mungkin ramai yang tak tau atau buat-buat tak tau yang cikgu sebenarnya tidak cuti...ada yang jadi pengawas peperiksaan, ada yang terlibat dengan perancangan tahun depan dan ada juga yang terlibat dengan kursus..terutamanya cikgu sekolah rendah, maklum jelah tahun hadapan akan bermula kurikulum baru..Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR)...Kurikulum Baru Sekolah Rendah (KBSR) akan tamat tahun ini setelah digunapakai sejak 1995...pendek kata cikgu-cikgu tak cuti walaupun cuti sekolah yang panjang...
Sebagai penghargaan kepada insan yang bergelar guru, yang terlalu banyak berkorban untuk anak bangsa kita, aku nak bagi tag di atas kepada blogger di kalangan guru... Tapi aku tak pasti berapa ramai cikgu-cikgu yang ada blog..jadi untuk kali ni aku bagi kepada 5 blogger yang aku kenalpasti mereka adalah guru... aku harap tag aku ni mereka akan panjangkan kepada cikgu-cikgu yang lain..secara tak langsung dapat memanjangkan silaturrahim di kalangan blogger khasnya kaum guru dan dapat bertukar pendapat dan pengalaman  di kalangan mereka..Tapi jangan lupa lak, sambil-sambil tu promolah sikit blog matahariku kat diaorang ek...hehehehe






 ikhlas dari....

1 ulasan:

Scarlett O'Hara berkata...

Terima kasih banyak-banyak sebab ingat kat saya yang umpama budak baru belajar merangkak sedangkan yang lain telah pantas berlari.

Catat Ulasan

Komen jelah apa yang patut...TERIMA KASIH

Next previous home