SALAM MAAL HIJRAH 1438H

MANA SILAPNYA

Pak Teh | Isnin, November 15, 2010 |
Semasa aku beratur panjang di kaunter bayaran sebuah mini market, aku ternampak seorang ibu mendukung anak kecil dan disisinya seorang budak perempuan yang aku jangka umurnya dalam lingkungan 12 tahun, memegang sebuah bakul barang belian...kemudian aku nampak budak perempuan itu dengan megah menunjuk sesuatu kepada ibunya. "Ishh..tu bunga kantan, bukannya serai! Serai pun tak kenal" tempelak ibunya...tersipu-sipu budak perempuan tu..maklum jelah ramai orang di situ...Terfikir aku ketika itu, mana silapnya sampai budak perempuan tidak dapat membezakan antara bunga kantan dan serai..salah budak itu ke atau salah ibunya atau salah pihak lain...walaupun isu ini kecil tapi kita perlu lakukan sesuatu supaya tidak melibatkan perkara yang lebih besar....jangan salahkan sesiapa, yang penting apa tindakan kita...fikir-fikirkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen jelah apa yang patut...TERIMA KASIH

Next previous home